The first thing I could say about this method is that it is a "smart" method! Why do I say that? Because I was surprised at how this approach works in two dimensions of our perception. Through interesting and variable strategies, this method can reach our capacity for conscious and subconscious learning.
The most important thing in this way of teaching is to break down the barriers that students have when trying to learn a second language, some of them: fear of making mistakes, shyness, etc. Through some interesting strategies, students are replaced by other characters and, through them, develop different actions guided by teachers. These actions help learners get rid of many of the psychological obstacles that hold back the learning process.
Another curious teaching strategy is the use of music, images and others to create a reliable and comfortable space, where the student can feel free from any kind of unpleasant situation.
All this contributes to learning in an active and passive way. Below you will see the main features of the method and watch a video where you can see the method in action.
If you want to delve a little deeper into the method, you can consult the work on which this research is based.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000
TEXTO TRADUZIDO
A primeira coisa que eu poderia dizer sobre esse método é que é um método "inteligente"! Por que eu digo isso? Porque me surpreendi com a forma como essa abordagem funciona em duas dimensões da nossa percepção. Por meio de estratégias interessantes e variáveis, esse método pode atingir nossa capacidade de aprendizado consciente e subconsciente.
O mais importante nessa forma de ensinar é derrubar as barreiras que os alunos têm quando tentam aprender uma segunda língua, algumas delas: medo de errar, timidez etc. Ao longo de algumas estratégias interessantes os alunos se substituem por outros personagens e, por meio deles, desenvolvem diferentes ações orientadas pelos professores. Essas ações ajudam os aprendizes a jogar fora muitos dos obstáculos psicológicos que travam o processo de aprendizagem.
Outra estratégia curiosa de ensino é o uso de músicas, imagens e outros para criar um espaço confiável e confortável, onde o aluno possa se sentir livre de qualquer tipo de situação desagradável.
Tudo isso contribui para o aprendizado de forma ativa e passiva. Abaixo você verá as principais características do método e assistirá a um vídeo onde poderá ver o método em ação.
Se você quiser se aprofundar sobre o método você pode consultar a obra que embasa essa série de estudos.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000











