You can download this activity through the link below:
https://files.liveworksheets.com/def_files/2021/2/20/10220135800564295/102201358000043.pdf
You can download this activity through the link below:
https://files.liveworksheets.com/def_files/2021/2/20/10220135800564295/102201358000043.pdf
You can download this activity through the link below:
https://files.liveworksheets.com/def_files/2021/5/14/10514221000464023/105142210003944.pdf
You can download this activity through the link below:
https://files.liveworksheets.com/def_files/2017/6/1/706011359010965/706011359010965.pdf
You can download the activity through the link below:
https://files.liveworksheets.com/def_files/2018/9/27/809271118286941/809271118286113.pdf
Fonte da imagem: https://www.teachingenglish.org.uk/article/community-language-learning
Since I started these studies on the different ways of teaching and learning English, I have been able to see that in many situations of our daily lives we are always using specific strategies based on methods not always known to us. Talking about Community Language Learning and its particular approach, I realized that some strategies were used by me in my previous experiences.
The first positive aspect of the method that I would like to emphasize is that the practice of conversation is an important point. In fact, it all starts with a conversation in which learners alternately use their own language and the target language. Another relevant aspect is the role of the teacher. In this method, the teacher acts much more as a counselor than as a teacher. Some other important features like hearing their voices on a recording tape, directing themselves in a conversation being free to choose the topic or talking about experiences in activities and receiving positive feedback from the teacher help students to feel safe to learn. Below you will see a summary and videos explaining a little more about the method.
* Important characteristics of the Community Language Learning
- Stimuli for conversation (Language is for communication)
- Teacher's role: More counselor than a teacher
- Interaction between teacher and students, students and students: The teachers acts as a supporter for learning; as the communication directs the most part of the activities the relation between students is constant.
- Tape recording to hear students' voices: An excellent strategy for students to hear their own voices and reflect on their pronunciation.
TEXTO TRADUZIDO
Desde que iniciei esses estudos sobre as diferentes formas de ensinar e aprender inglês, pude constatar que em muitas situações do nosso cotidiano estamos sempre utilizando estratégias específicas baseadas em métodos nem sempre conhecidos por nós. Falando sobre Aprendizagem de Línguas Comunitárias e sua abordagem particular, percebi que algumas estratégias foram utilizadas por mim em minhas experiências anteriores.
O primeiro aspecto positivo do método que gostaria de enfatizar é que a prática da conversação é um ponto importante. Na verdade, tudo começa com uma conversa em que os alunos usam alternadamente sua própria língua e a língua-alvo. Outro aspecto relevante é o papel do professor. Nesse método, o professor atua muito mais como conselheiro do que como professor. Algumas outras características importantes como ouvir suas vozes em uma fita de gravação, direcionar-se em uma conversa ter liberdade para escolher o tema ou falar sobre experiências em atividades e receber feedback positivo do professor ajudam os alunos a se sentirem seguros para aprender. Abaixo você verá um resumo e vídeos explicando um pouco mais sobre o método.
* Características importantes da Comunidade de Aprendizagem de Línguas
- Estímulos para conversação (Linguagem é para comunicação)
- Papel do professor: Mais conselheiro que professor
- Interação entre professor e alunos, alunos e alunos: Os professores atuam como apoiadores da aprendizagem; como a comunicação direciona a maior parte das atividades, a relação entre os alunos é constante.
- Gravação para ouvir as vozes do aluno: Uma excelente estratégia através dos alunos poderem ouvir suas próprias vozes e refletir sobre sua pronúncia.
The first thing I could say about this method is that it is a "smart" method! Why do I say that? Because I was surprised at how this approach works in two dimensions of our perception. Through interesting and variable strategies, this method can reach our capacity for conscious and subconscious learning.
The most important thing in this way of teaching is to break down the barriers that students have when trying to learn a second language, some of them: fear of making mistakes, shyness, etc. Through some interesting strategies, students are replaced by other characters and, through them, develop different actions guided by teachers. These actions help learners get rid of many of the psychological obstacles that hold back the learning process.
Another curious teaching strategy is the use of music, images and others to create a reliable and comfortable space, where the student can feel free from any kind of unpleasant situation.
All this contributes to learning in an active and passive way. Below you will see the main features of the method and watch a video where you can see the method in action.
If you want to delve a little deeper into the method, you can consult the work on which this research is based.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000
TEXTO TRADUZIDO
A primeira coisa que eu poderia dizer sobre esse método é que é um método "inteligente"! Por que eu digo isso? Porque me surpreendi com a forma como essa abordagem funciona em duas dimensões da nossa percepção. Por meio de estratégias interessantes e variáveis, esse método pode atingir nossa capacidade de aprendizado consciente e subconsciente.
O mais importante nessa forma de ensinar é derrubar as barreiras que os alunos têm quando tentam aprender uma segunda língua, algumas delas: medo de errar, timidez etc. Ao longo de algumas estratégias interessantes os alunos se substituem por outros personagens e, por meio deles, desenvolvem diferentes ações orientadas pelos professores. Essas ações ajudam os aprendizes a jogar fora muitos dos obstáculos psicológicos que travam o processo de aprendizagem.
Outra estratégia curiosa de ensino é o uso de músicas, imagens e outros para criar um espaço confiável e confortável, onde o aluno possa se sentir livre de qualquer tipo de situação desagradável.
Tudo isso contribui para o aprendizado de forma ativa e passiva. Abaixo você verá as principais características do método e assistirá a um vídeo onde poderá ver o método em ação.
Se você quiser se aprofundar sobre o método você pode consultar a obra que embasa essa série de estudos.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000
I have to confess! My first impression when I saw this method was like "what a strange idea!". I've been studying English for almost twenty years and I've never seen this method. It is a different approach, but even considering all the curious particularities of the silent method, during the research on the method, I was able to verify that it is effective and it is possible to learn very interesting insights from it. Following this post you will see a summary of this innovative methodology.
* First, the teacher does not speak. It's weird, but the method works exactly that way. The teacher's role is to enable students to develop progressive skills to understand and use the language to solve communicative challenges. Teaching comes second, learning comes first.
* The method uses a poster where students can see colored rectangles. These forms are directly related to vowels and consonant sounds, but it is possible to relate these images to other linguistic aspects throughout the learning process. The use of colored sticks to create words or phrases is also applied. The goal is to simplify the use of the language and, instead of using the structures of the language, manipulate the lines and colors, thus, building complex language structures through objects and simple colors.
* The method enables learners to use their own inner criteria to produce linguistic structures in the target language.
Since the silent way of teaching is so unusual (at least for me), it will be more understandable if you see the approach in the videos below. If you want to delve a little deeper into the method, you can consult the work on which this research is based.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000
Eu tenho que
confessar! Minha primeira impressão quando vi esse método foi tipo "que
ideia estranha!". Eu estudo inglês há quase vinte anos e nunca vi esse
método. É uma abordagem diferente, mas mesmo considerando todas as curiosas
particularidades do método silencioso, durante a pesquisa sobre o método, pude
verificar que ele é eficaz e é possível tirar insights muito interessantes
dele. Seguindo este post você verá um resumo dessa metodologia inovadora.
Primeiro, o professor não fala. É estranho, mas o método funciona exatamente dessa maneira. O papel do professor é permitir que os alunos desenvolvam habilidades progressivas para entender e usar a língua para resolver desafios comunicativos. Ensinar vem em segundo lugar, aprender vem em primeiro lugar.
O método utiliza um cartaz onde os alunos podem ver retângulos coloridos. Essas formas estão diretamente relacionadas a vogais e sons consonantais, mas é possível relacionar essas imagens a outros aspectos linguísticos ao longo do processo de aprendizagem. O uso de bastões coloridos para criar palavras ou frases também é aplicado. O objetivo é simplificar o uso da linguagem e, ao invés de utilizar as estruturas da linguagem, manipular as linhas e cores, construindo assim estruturas de linguagem complexas através de objetos e cores simples.
Como o modo silencioso de ensinar é tão incomum (pelo menos para mim), será mais compreensível se você ver a abordagem nos vídeos abaixo.
Se você quiser se aprofundar um pouco mais no método, pode consultar o trabalho no qual esta pesquisa se baseia.
FREEMAM, Diane-Larsen. Techniques and principles in language teaching. Oxford. 2000